Ahoj rád bych ti zde předal pár informací ohledně Cars4fungarage a všeho kolem
Všeobecné info
Komunikace
Objednávka/popis závady/problému
Postup opravy
Rozsáhlé opravy/generální opravy
Renovace volantu/čalounění
Automatické převodovky/převodovky
Performance úpravy
Výroba výfuk,vedení vzduchu
Výroba tepelných štítů výfuku
Chiptuning/úpravy výkonu
Všeobecné info:
Celý Cars4fungarage tvoříme já (asi tak trochu workoholik) Marty a moje spřízněná duše Týna, která má na starost vše kolem čalounění, všech možných detailů, čištění a do celku přináší ten správný ženský pohled, čistotu a pečlivost. Kdo mě zná, tak ví, že bych se rád rozdal na všechny strany, ale bohužel to od určitého množství prostě nelze, už tak tomu věnujeme vše na úkor všeho ostatního i nás obou, tak se předem omlouvám, pokud včas na nějaký dotaz/radu apod. neodpovím. Veškeré řešení kolem, rozsáhlé opravy, zařizování dílů, řešení komplikací (a že jich občas s těma našema radostma je), přijímání aut/předávání, poradce na telefonu je někdy proste hell, kdo nezažije, nepochopí, ale to nejhlavnější na tom celku je, že nás to prostě baví a naplňuje ❤️
Preferovaná komunikace:
V návaznosti na bod všeobecné info – Komunikace prosím převážně po zprávách ideálně na FB/INSTA a v případě dotazu co nejvíce stručně popsaný problém. Důvod, proč rád vše směruji na zprávy je hlavně skrz dohledatelnost v množství oprav a celkový přehled, bez nutnosti si vše na 100% pamatovat. Snažím se reagovat maximálně do 3dnů, případně neváhej a připomeň se, budu jedině rád. Pokud odpovím stručně, neber to vůbec zle.
Postup opravy:
Auto se zkontroluje jako celek (to co je běžně viditelné bez nutnosti celé auto rozdělat) + diagnostika/live data, případně paralerní diagnostika/osciloskop. Řekneme si, co je akutní a co případně počká, co udělat preventivně a připravíme předběžný rozpočet a následně je to na tobě. Měj prosím na paměti, že v případě opravy staršího auta, se může podle určité opravy a rozsahu reálného poškození po demontáži rozpočet měnit co se práce týká. Případné další díly si spolu potvrdíme. Pokud nebudeš chtít jinak, bežné opravy jsou složené z originálních dílů v kombinaci s mnou vyzkoušenou druhovýrobou stejného výrobce pro originál (téměř srovnatelná kvalita). Taková kombinace z vlastí zkušenosti. Učitě případný požadavek upřesni předem i podle toho uděláme předběžný rozpočet.
.
Rozsáhlé opravy/generální opravy
U rozsáhlejších oprav/generálek, měj hlavně prosím na paměti, že oprava v celku stojí dost peněz, ale pravděpodobně nedostaneš v celku nové auto, převodovku, nebo motor. Tudíž si zvaž, zda si auto chceš nechat ještě pár let, aby tě to pak nemrzelo. Každé staré auto (kór to, co stálo v nákupu nové dost peněz, nebo bylo zanedbané) jednou větší servis potřebuje a pokud si to člověk neumí udělat sám z vlastních nakoupených dílů s nízkou marží, je to občas na pováženou. V případě opravy/polorepasu/go složitejščích částí auta, stejně tak jako v jiných servisech, kdy se mění aktuálně poškozené komponenty, se drží záruka pouze na tyto díly. Pravděpodobnost je mizivá, ale pokud nedejbožě v budoucnu praskne hřídel převodovky, interní těsnění převodového koše, případně praskne původní píst, selže starý vstřikovač, který nadělá paseku a podobné nešťastné věci, které prostě nelze vyloučit, ani dopředu odhadnout (muselo by se dát nové opravdu vše), záruka se na takový problém logicky vztahovat nemůže, jelikož nebyla předmětem opravy/při opravě nevykazoval/la vadu. Pravděpodobnost těchto věcí, je vážně malá, ale musím to zmíňit a sám se snažím při opravě doporučit výměnu co nejvíce společných/na sebe navazujících komponentů, které můžou zapříčinit fatální selhání, nicméně se standartně “pevné” díly nevykazující závadu nemění, pokud si zákazník nepřeje jinak. Vše zaleží samozřejmě od rozpočtu a postupujeme dle výrobce/servisního manuálu. Vyjímky jsou, pokud se staví motor/převodovka na určitou zátěž/závodní účely apod. Na toto téma řeknu rád více v sz. Pro ukázky práce klikni – generální opravy a běžné opravy.
Renovace volantu/čalounění
Renovace volantu, čalounění, individuální renovace interiéru má na starost Týna. Asi cokoliv si na ní/nás vymyslíš, tak rádi zvládneme – společně vymyslíme a dotáhneme. Nápadům se mez vážně neklade 🧐😅 Volanty se snažíme po domluvě do 2-3dnů od převzetí. Skladem máme bežné volantové materialy v černé barvě (zbytek na objednání) – originální alkantaru Hans reinke, volantové kůže nappa hrubá, nebo hladká nappa a snad všechny barvy nití. Více ohledně detailů sdělím po zprávách. Galerie toho, co jsme dělali – renovace volantů a renovace interiérů
Automatické převodovky
Automatická převodovka a všeobecně i jiné převodovky/diferencialy tak i motor, jsou hlavně choulostivé na kvalitu a stáří oleje, kdy se bohužel často v tomto hlavně převodovky zanedbávají. Důležitá je preventivní údržba/kontrola a pravidelná a včasná výměna olejů!! Kdy ten standartní interval je někde mezi 40-60tkm + případně upravit dle využívání/zatížení auta. Jelikož je většina automaticky převodovek řízena pouze tlakem oleje, který řídí/upravuje a určuje mechatronika (mozek převodovky), pochází právě často problém jako opotřebení spojek/měnice/apod ze selhávání samotné mechatroniky. Proto i například pokud selže měnic, nelze opravy řešit rychlo výměnou měnice, jelikož bude mít pravděpodobně razantně sníženou životnost. Taktéž nelze dát záruku na měnič, pokud není v průběhu montáže nového měniče zkontrolován zbytek (správný výstupní tlak z mechatronické jednotky a dál) Další velká chyba je při celkovém užívání automatických převodovek, kdy hlavně v případě upravených aut (chip) se využívá sportovní jízda/prudké/přechodné akcelerace v režimu D. V takovém případě jede většina převodovek na jiné interní nastavení/mapu a celkový výstupní tlak, díky čemuž dochází k většímu prokluzu a tak snížení životnosti. Pokud se člověk rád sveze, vždy přepnout do režimu S, případně manuál, pokud to dané vozidlo podporuje. V návaznosti na tohle téma, je potřeba říct, že spolu s úpravou výkonu, by měla jít ruku v ruce úprava převodovky. Podle výkonu úprava software, případně hardware, kdy třeba převodovky 6HP/8HP a DCT řeší úpravu SW XHP Flash, který máme taktéž v nabídce. Jedná se o úpravu převodovky právě pro snášení více NM (krouticího moment) a taktéž celkově méně prokluzu + mraky dalšího nastaveni/možností, včetně lepšího chování režimu D – nepodtáčení motoru apod. Pro úkazku oprav automatických převodovek klikni zde.
Performance úpravy
Nabízíme kompletní poradenství v oblasti performance úprav. Pokud chceš auto jakkoliv technicky/výkonově posunout, rádi ti navrhneme kompletní seznam potřebných, případně optimálních úprav přěsně na míru od motoru, po podvozek/brzdový systém. Potřebujeme od tebe znát předpoklady na výsledný výkon/ celkovou představu + jaké jsou plány na užívání auta, čím víc informací nám předáš, tím lépe. Podle toho lze celý setup nejlépe nastavit a auto postavit. Zde je potřeba hlavně říct, že tato část úprav je hodně náročná a málokdo má nějaké přesné a ideálně reálně otestované/analogově změřené/zkontrolované data a výstupní hodnoty. Pak vzniká po internetu plno totálních bludů, které vůbec nevychází z nějaké kvalitní performance dílny a šíří se sem a tam, jelikož to zrovna říkal ten a ten, co tomu údajně rozumí. Bohužel hodně lídí na to dá a šíří se to jako lavina napříč internetem. Pojďme si hlavně říct, že většinu toho pravého know how, vám nikdo nikdě online nepředá. 🙂 Nechte si proto reálně poradit od lidí, co se tomuto naplno věnují ať už to budeme my, nebo jiná firma, co má prokazatelně dobré recenze a historii. Věnujeme se tomuto tématu a všeobecně autům naplno a proto Vám rádi se vším pomůžeme a věřím, že ve všem po našem vysvětlení budete mít jasno. Optimálních a bezpečných hodnot lze dosáhnout pouze důkladnou přípravou/návrhem a následným finálním měřením všech výstupních hodnot.
Custom výroba výfuku/vedení vzduchu/sváření metodou TIG
Nabízíme kompletní výrobu z hliníku, nerezu, titanu, inconelu. Spolu s úpravou je potřeba navrhnout a vyrobit optimální vedení vzduchu a výfuku. Vše Vám uděláme přesně na míru dle celkového setupu vozidla a požadavků. Taktéž nabízíme výrobu zesíleného hardline vedení olej/palivo/hydraulický systém.
Výroba tepelných štítů výfuku a odstínění
Custom zakázkovou výroba tepelných štítů výfuku a jiných částí, kde je nutné tepelné odstínění a celkové snížení okolní teploty – motorový prostor a další části vozidla.
Chiptuning/upravy výkonu
Chiptuning/úprava výkonu, to vám dneska udělá v základu kdekdo i na dálku, pokud máte možnost si mapu sami stáhnout/nahrát a vzhledem k možnosti platit si v zahraničí file service – služba, kdy vám poskytovatel mapu i během hodiny upraví a pošle zpět (nemusí být nutně špatná), je toto poměrně dost rozšířené mezi XX firmy, co tyto služby u nás poskytují a jedou to čistě na výdělek. Určitě se najde plno firem, co to správně dělají, ale je jich vážně hrstka a určitě za základní úpravu dáte mnohem více, než 3000kč. Taktéž je plno případů, kdy zaplatíte za úpravu, ale reálně Vám to nikdo neupravil, jen máte chvilkovej placeboefekt – taktéž jsem bohužel řešil. Na tohle dávat velký pozor… No co si budeme, scéna tuningu je celkově poměrně dost toxická, každý na druhé háže většinou jen špínu a on je ten jediný a nejlepší GURU, ale ani nedokáže vysvětlit, co ten druhý teda děla reálně špatně – no co si o tom myslet že?? K celkové úpravě výkonu je taktéž potřeba říct, že jste možná už slyšeli kraviny v podobě – auto je potřeba ladit jen na brzdě, jinak to ani nejde!!! 😀 no tak si to pojdmě rozebrat – ano brzda je optimální na změření výkonu, případně nějaké složitější ladení hodně výkoného auta, kdy ladění a měření hodnot na silnici není úplně bezpečné, nebo třeba vůbec možné, což u běžných úprav není tento případ. Když už, tak nejlepší je kombinace těchto dvou věcí dohromady, jelikož reálnou silnici nic nenahradí, ale není to rozhodně vždy nutné, jelikož brzda jen simuluje jízdu po silnici a tak trochu usnadňuje celý proces ladení. Nicméně jak na brzdě, tak na silnici se měři stejné hodnoty z diagnostiky, tak externí napojení snímačů/sond. Taktéž je potřeba říct, že základní úpravy výkonu STAGE 1 (seriový setup vozidla/zvýšení výkonu o pár % – ty nejběžnější úpravy) nejsou nijak nebezpečné a ani není vyloženě nutné nějak složitě logovat a dělat kolem toho nějaké drama a už vůbec měřit na brzdě. Dobré je samosebou jen pro jistotu udělat vstupní a základní kontrolu auta a následný finální výstupní log z jízdy (ani to není ale vyloženě nutné). My to tak ale děláme i u stage 1 a také proto neděláme ani základní chiptuning na počkání. Více rád sdělím v sz na instagramu/facebook stránce.
Co vše jsme schopni udělat?
Podpora MHD tuning
Stage 1 až xx
Hardcut/popcorn/pops & bangs
Launch control
EGR/DPF/FAP del.
a další bězné úpravy.